Dissabte vam anar a sopar a casa de Miquel i Xelo.
Pa rodó farcit de ceba tendra diversos formatges.
La idea i execució va de ser Luisa.
Tallem el pa a llesques, sense arribar al final, tranversal i longitudinalment (juas... d’axavo com queda això).
Desprès el farcim entre els quadradets que s’han format. Primer la ceba tendra i desprès amb la varietat de formatges que hem comprat.
No sé exactament quins vam comprar nosaltres (roquefort segur), però al Merc... hi venen unes bossetes que ja venen mesclats.
Ho emboliquem amb paper de plata, i vint minutets al forn (180º).
Ei... de categoria...!!!
Va quedar un mosset ben senzill i ben alegre.
A més a més... amb bona companyia...!!!
I per a rematar la nit, de postres... Fondue de Xocolata...
Animeu-vos a fer-ho...
El pa es pot farcir de qualsevol cosa, i avui per avui, l’ important és el ratet que passes amb bona companyia.
martes, 20 de marzo de 2012
lunes, 12 de marzo de 2012
CALÇOTS I SEQUES AMB BOTIFARRA
Normalment, la calçotada de Valls obri la temporada de calçotades l’últim cap de setmana del mes de gener.
Des de ja fa alguns anys, al novembre i decembre, ja se’n fan.
Ja sé que no és el mateix fer-ho al camp amb una bona flama, amics i la bota o el porró de vi, però fa uns dies a casa vam fer un petit tastet de calçots amb unes seques amb botifarra.
De categoria, va quedar tot, tu...!!!
Des de ja fa alguns anys, al novembre i decembre, ja se’n fan.
Ja sé que no és el mateix fer-ho al camp amb una bona flama, amics i la bota o el porró de vi, però fa uns dies a casa vam fer un petit tastet de calçots amb unes seques amb botifarra.
De categoria, va quedar tot, tu...!!!
ARRÒS AMB COLIFLOR
Si busquem receptes d’arròs amb coliflor… buf hi han un fum.
Jo, l’altre dia, amb quatre costelletes de porc, mitja coliflor i uns trossets de pebrot vermell vaig fer una paelleta d’arròs que va quedar molt bona…
Jo, l’altre dia, amb quatre costelletes de porc, mitja coliflor i uns trossets de pebrot vermell vaig fer una paelleta d’arròs que va quedar molt bona…
domingo, 12 de febrero de 2012
PASTA DE FULL AMB VERDURES I FORMATGE TENDRE
L’altre dia per sopar Luisa va fer pasta de full amb verdureta i formatge tendre.
Ei... spectacular. Unes tires de pebrot verd i vermell, uns tomàquets d’aquest petites, un carabassó, una ceba tendra i unes rodanxetes de formatge tendre... “Mare meua” quim mosset més bo...!!!
Ei... spectacular. Unes tires de pebrot verd i vermell, uns tomàquets d’aquest petites, un carabassó, una ceba tendra i unes rodanxetes de formatge tendre... “Mare meua” quim mosset més bo...!!!
SÍPIA AMB SUQUET
Ei... El dinar estava clar... Sopeta de verdura i sípia a la planxa. La verdura, cap problema. La sípia... Ostras quedava una mica pobra. A mi m’agrada sucar tu...!!! Si...si... No sé com m’ha vingut al cap una patata, uns pesolets, unes gambetes peladetes que quedaven al congelador i una picada d’all, julivert, unes ametlles, una mica de romesco i una mica de caldet... Espectacular...
domingo, 4 de diciembre de 2011
TIRAMISÚ
Els diumenges a la tarda, generalment, no m’agrada sortir. Diumenge passat, desprès de la “becadeta” em va donar per fer un Tiramisú.
Aquí us deixo la recepta i quatre imatges.
Ingredients:
Melindros.
250 gr. de formatge Mascarpone.
33 cl de nata de muntar.
3 ous.
120 gr. de sucre.
2 tasses de cafè expresso.
1 o 2 copes de licor Amaretto
Cacau en pols.
Preparació:
Batim els rovells d'ou amb el sucre. Muntem les clares a punt de neu. Muntem la nata.
En un recipient, mesclem el formatge mascarpone amb els rovells i el sucre batut i les clares muntades. Afegim la nata muntada i ho barregem tot fins a aconseguir una textura cremosa.
En un motlle posem una capa de melindros al fons xops amb cafè i licor.
Després, posem una capa de la crema que teníem reservada.
Ho espolsem amb cacau.
Repetim, una altra capa de bescuits, una altra capa de crema i tornem a espolsar amb cacau.
Ho deixem reposar com a mínim 3 o 4 hores a la nevera.
L'ideal és fer-ho el dia abans i deixar-ho reposar un dia.
Aquí us deixo la recepta i quatre imatges.
Ingredients:
Melindros.
250 gr. de formatge Mascarpone.
33 cl de nata de muntar.
3 ous.
120 gr. de sucre.
2 tasses de cafè expresso.
1 o 2 copes de licor Amaretto
Cacau en pols.
Preparació:
Batim els rovells d'ou amb el sucre. Muntem les clares a punt de neu. Muntem la nata.
En un recipient, mesclem el formatge mascarpone amb els rovells i el sucre batut i les clares muntades. Afegim la nata muntada i ho barregem tot fins a aconseguir una textura cremosa.
En un motlle posem una capa de melindros al fons xops amb cafè i licor.
Després, posem una capa de la crema que teníem reservada.
Ho espolsem amb cacau.
Repetim, una altra capa de bescuits, una altra capa de crema i tornem a espolsar amb cacau.
Ho deixem reposar com a mínim 3 o 4 hores a la nevera.
L'ideal és fer-ho el dia abans i deixar-ho reposar un dia.
miércoles, 19 de octubre de 2011
ESPAGUETIS DIFERENTS
L’altre dia tenia quatre sobres per casa, i mira tu, en va sortir un platet ben bo.
Un grapat d’espaguetis bullits, una ceba tendra, un pebrot verd, dos trossets de magre i quatre bolets...
Tot ben sofregidet, i mentre em vaig fer una cerveseta amb quatre pistatxos, en cinc minuts...
Mireu quin platet més senzill i més alegre...!!!
Un grapat d’espaguetis bullits, una ceba tendra, un pebrot verd, dos trossets de magre i quatre bolets...
Tot ben sofregidet, i mentre em vaig fer una cerveseta amb quatre pistatxos, en cinc minuts...
Mireu quin platet més senzill i més alegre...!!!
Suscribirse a:
Entradas (Atom)








